Saturday, November 21, 2015

Kenapa wanita tidak perlu bermadu untuk mendapat payung emas

Filem dan drama di Malaysia seringkali menayangkn hidup bermadu  itu indah. Contohnya filem Isteri aku seorang gangster.  Ustaz2 juga memprovokasi lelaki dengan mengatakan sesiapa yang tak bermadu tu takutkn isteri. Malah ramai ustaz memujuk wanita untuk menerima hidup bermadu dengan hadiah payung emas. Di bawah saya senaraikan kenapa hidup bermadu itu bukan saja memeritkan wanita tetapi juga tidak perlu untuk mendapat payung emas


1) 4  wanita terbaik sepanjang zaman (Khadijah, Asiah, Fatimah dan Maryam) tidk prrnah dimadukan untuk mendapat taraf mereka.Jadi , walaupun kalian bermadu, kalian tetap tidak akn dapt menandingi mereka.

2) Quran menyebut seorang suami itu tidak akan sekali2 mampu untuk berlaku adil dengan isteri2nya. Pastikah anda , suami anda akan menyayangi anda lebih dari isteri barunya? Biasanya lelaki akan menyintai isteri muda dari isteri tua.

3) Jika suami abaikan tanggungjawabnya , anda bukan di kategorikan sebagai ibu tunggal. Anda tidak akan layak untuk mendapat bantuan kewangan dari kerajaan.

4)Lelaki muslim diwajibkan pergi mempertahankan saudaranya yang dibunuh musuh seperti di Palestin dan Syria. Saya sangat pasti suami2 kalian yang mahu kalian bermadu tidak sanggup berperang melawan musuh. Jadi kenapa biarkan dia memujuk kalian berperang perasaan setiap hari?

More posts:
Article link
Indonesian Malay Dance / Tarian Melayu ( Tarian Pagar)
article link
Penting untuk ibu bapa buat sebelum anak2 kawin
Article link
Sanggul Lintang vs tiara
Article link
Cara mempelbagaikan penggunaan kain songket
Article link
Where Every Muslim Faces Turn To
Article link
How to Make Kohl at Home

No comments:

Post a Comment